GreenLight לייזר

טיפול ברמת פולשנות מזערית להיפרפלזיה שפירה של הערמונית

אתה קם ארבע פעמים בלילה או רוכן מעל המשתנות במשך זמן שנראה כמו נצח. אתה מרגיש ששלפוחית השתן שלך אף פעם לא מתרוקנת לגמרי. אתה צריך לדחוף או להתאמץ כדי להשתין. אתה חווה כאב או צריבה בעת הטלת

Dr. Samadi - Greenlight Laser Treatment

שתן. האורולוג שלך אמר לך שרמות ה-PSA שלך נורמליות והאשם אינו בסרטן הערמונית. אבל משהו אינו כשורה ואתה לא לבד. כמחצית מכלל הגברים מעל גיל שישים יפתחו את מצב הערמונית שאובחן אצלך, מצב המוביל לקשיים בהטלת שתן, כפי שאתה חווה. אתה סובל מערמונית מוגדלת, מצב הידוע גם כהיפרפלזיה שפירה של הערמונית, או BPH. למרבה הצער, היפרפלזיה שפירה של הערמונית היא פשוט תוצאה של גיל מבוגר. מדי שנה, כ-2 מיליון גברים בארה"ב מקבלים טיפול עבור BPH.

למעשה, 40% מהגברים בשנות ה-50 לחייהם ו-90% מהגברים בשנות ה-80 לחייהם יחוו את הסימפטומים של היפרפלזיה שפירה של הערמונית. הגידול הוא שפיר, אך הוא ילחץ על השופכה, וכתוצאה מכך יביא לתפקוד קשה, איטי או לא שלם של מערכת השתן. כלומר, הבעיות לא יהיו עניין של חיים ומוות, אך אין זה אומר שלא תצטרך לקבל החלטות חשובות. בהתאם לחומרה, ניתן לטפל ב-BPH באמצעות חוסמי אלפא כגון Terazocin או Doxasacine, באמצעות פרוצדורות החל מניתוח כריתת הערמונית דרך השופכה ו-Thermodilation ועד Prostatron, באמצעות ניתוח פתוח או באמצעות הליך חדש יחסית – אידוי סלקטיבי באמצעות אור של הערמונית, או PVP.

האידוי הסלקטיבי באמצעות אור, המבוצע באמצעות מערכת מדהימה של לייזר GreenLight, יכול לשחרר את המטופלים מבעיות בדרכי השתן הקשורות ב-BPH מבלי להתפשר על סגנון החיים שלהם או הבריאות שלהם, ובסופו של דבר לתת להם אור ירוק לחיות את החיים שלהם ללא פשרות ואפילו בלי גלולה אחת ביום.

לייזר GreenLight ומסיר באופן מדוייק רקמות מהערמונית המוגדלת

טיפול לייזר GreenLight בערמונית הוא הטכניקה הכירורגית החדשה ביותר, ברמת פולשנות מזערית, למאבק בהיפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH). PVP מציע למטופלים גם הקלה מיידת בסימפטומים ושיפור דרמטי בזרימת השתן, כמו בהליך הסטנדרטי הפופולרי של כריתת הערמונית דרך השופכה (TURP), וגם זמני ניתוח והתאוששות קצרים, תופעות לוואי מינימליות והתאוששות ללא קטטר, כמו בטכניקות אחרות ברמת פולשנות מזערית. אידוי סלקטיבי באמצעות אור של הערמונית מתבצע באמצעות לייזר-ירוק בתכנון מיוחד ומערכת הובלה באמצעות סיבים אופטיים, במסגרת מרפאות חוץ, בדרך כלל במרכזים רפואיים או כירורגיים.

בהליך, מערכת לייזר כירורגית GreenLight פולטת פולסים של קרני לייזר דרך מכשיר סיבים אופטיים בעיצוב מיוחד המוחדר דרך ציסטוסקופ רגיל. הפולסים של קרני הלייזר מכוונים לעבר רקמות הערמונית המוגדלות. הלייזר הירוק מאדה באופן מהיר ומדוייק את החסימה בערמונית – מסיר את החלקים המוגדלים של הערמונית מבלי לגרום לדימום משמעותי. הזמן הממוצע של הניתוח הוא בדרך כלל פחות משישים דקות ומרגע שההליך הושלם, רוב המטופלים חווים הקלה מיידית בסימפטומים ושיפור דרמטי של סימפטומים הקשורים בקצב זרימת השתן ובריקון השלפוחית. וחשוב מכך, מחקרים הראו שהשיפורים הדרמטיים הללו בסימפטומים הם עמידים במשך תקופה של כחמש שנים לאחר מכן.

אף טיפול אחר עבור היפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH) לא הוכיח שילוב מעין זה של הקלה מיידית וארוכת טווח בסימפטומים, תוך מתן תוצאות כה משמעותיות של שיפור בזרימת השתן ותופעות לוואי מינימליות, אם בכלל. האפשרויות האחרות לטיפול ברמת פולשנות מזערית בהיפרפלזיה שפירה של הערמונית (Transurethral Microwave Thermotherapy או TUMT ו- Transurethral Needle Ablation או TUNA) דורשות פשרות, בצורה כזו או אחרת. מבחינת היעילות הכוללת, עמידות הטיפול או הסיכון לסיבוכים פוטנציאליים לאחר הניתוח. הופעתו של האידוי הסלקטיבי באמצעות אור מאפשרת לא להתפשר, וכעת ניתן לצמצם באופן משמעותי את הסימפטומים של המטופליםולשפר את קצב זרימת השתן שלהם במידה ניכרת באמצעות טיפול בטוח, פשוט ויעיל. PVP מהווה אלטרנטיבה מהירה, בהליך שלא מצריך אשפוז ומציע הקלה בסימפטומים של המטופל ותוצאה חיובית בקצב זרימת השתן.

אידוי סלקטיבי באמצעות אור של הערמונית באמצעות לייזר GreenLight (PVP) – יתרונות

• BPH מאובחן בכ-40% מהגברים בשנות ה-50 לחייהם ובכ-90% מהגברים בשנות ה-80 לחייהם.
  • מטופלים ב-PVP מסוגלים בדרך כלל לחדש את פעילותם, בלחץ מתן, תוך יומיים-שלושה.
  • המטופלים בדרך כלל מסוגלים לחזור לרמת פעילות נמרצת בתוך 4 עד 6 שבועות.
  • סיבוכים לאחר ניתוח PVP הם נדירים, ואם הם מתרחשים הם קלים מאוד.
  • 30% מהמטופלים ב-PVP לא נזקקים לקטטר לאחר הניתוח.
  • PVP לא הוכח כמהווה סיכון לאימפוטנציה לאחר הניתוח.
  • PVP הוכח כמפחית התרחשות של שפיכה נסוגה (retrograde ejaculation) אצל מטופלים.
  • שיעור ההזדקקות לניתוח חוזר עם PVP, במשך למעלה מ-5 שנים, נמוך מזה של טיפולים אחרים.
  • אידוי סלקטיבי באמצעות אור של הערמונית, (או GreenLight Laser PVP) הוא הליך כירורגי ללא אשפוז המהווה חלופה מבוקשת לפתרונות הכירורגיים המסורתיים ב-BPH.

וחשוב יותר, אידוי סלקטיבי באמצעות אור של הערמונית מציע למטופלים יתרונות לטווח ארוך, עד 5 שנים לפחות; מטופלים שעברו GreenLight Laser PVP ממשיכים לחוות שיפור מתמשך בשיעורי זרימת השתן שלהם וסימפטומים מופחתים של חסימה בדרכי השתן. PVP הוא באמת כה בטוח ויעיל.

אם אתה מועמד מתאים להליכי TURP, TUNA, או TUMT – אתה מתאים ל-PVP

אם אתה חולה עם חסימה במוצא שלפוחית השתן עקב היפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH) ואתה מועמד להליכים כירורגיים ישנים יותר ברמת פולשנות מזערית, כגון Transurethral Microwave Thermotherapy, Transurethral Needle Ablation או פעולות כירורגיות כגון כריתת הערמונית דרך השופכה (TURP), הרי שאתה מועמד להליך GreenLight Laser PVP. זה באמת פשוט. עם זאת, חולים אשר אובחנו עם בלוטת ערמונית חסומה הגדולה מ-"250 ס"מ3" חסימתית גדול יותר "250 cm3" בדרך כלל אינם מועמדים מתאימים ל- GreenLight PVP או לפתרונות כירורגיים רגילים אחרים לטיפול ב-BPH. הם בדרך כלל מטופלים באמצעות הליך כירורגי פתוח.

ראוי גם לציין, כי חולים הסובלים מהפרעות עצביות בשלפוחית (או detrusor over activity) בנוסף ל-BPH, נוטים יותר מאחרים לבעיות בשליטה בשתן לאחר טיפול באידוי אידוי סלקטיבי באמצעות אור, בדיוק כפי שהיה קורה לאחר כריתת ערמונית דרך השופכה. לכן הם בדרך כלל אינם נחשבים מועמדים מתאימים לאף אחד מהליכים אלה.

לקבלת מידע נוסף על BHP או GreenLight Laser PVP, אנא אל תהסס ליצור קשר עימנו

GreenLight לייזר